לצערנו, ככל שכמות הנוסעים בנתב"ג ובשדות תעופה זרים גדלה, כך אנו עדים ליותר ויותר תקלות, שיבושים ועיכובים בטיסות. אם אתם נמצאים בין מאות ואלפי הנוסעים אשר נפגעים מידי שנה, אתם זכאים לפיצוי כספי של עד 3,080 ₪.
חוק שירותי תעופה (חוק טיבי)
החל משנת 2012 נכנס לתוקפו חוק שירותי תעופה (המכונה גם חוק טיבי על שם אחמד טיבי אשר יזם את החוק) אשר קבע מהן ההטבות והפיצויים להם זכאים הנוסעים בעת רישום יתר (אובר בוקינג), עיכובים, ביטולים או הקדמת הטיסה מצד חברת התעופה.
לפי אביתר משירות Flight Refund, למרות שהחוק ברור מאוד, מעט מאוד נוסעים יודעים מה בדיוק מגיע להם ואיך לדרוש את הפיצוי שמגיע להם. כתוצאה מכך, נולד שירות Flight Refund אשר מגיש עבור הנוסע את תביעת הפיצויים תמורת עמלה אשר משולמת רק במקרה של הצלחה, כלומר בעת קבלת הפיצוי מחברת התעופה.
חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) חל על חברות תעופה וטיסות פנימיות ובינלאומיות, כאשר ניתן לחלק אותו ל – 3 מקרים עיקריים:
- איחור / עיכוב בטיסה – על פי הדין הישראלי, איחור של מעל 5 שעות בטיסה מבטיח החזר כספי של התמורה (כרטיס הטיסה) או הנפקה של כרטיס חלופי.
- ביטול טיסה – על פי הדין הישראלי, טיסה שהתבטלה נחשבת טיסה שאיחרה במעל 8 שעות או טיסה שבוטלה בפרק זמן של עד 14 ימים ממועד הטיסה שמוצג בכרטיס הטיסה. ביטול טיסה מבטיח החזר התמורה ופיצוי כספי של עד 3,080 ₪ בהתאם למרחק הטיסה.
- אובר בוקינג בטיסה – על פי הדין הישראלי, אובר בוקינג בטיסה מבטיח החזר התמורה ופיצוי כספי של עד 3,080 ₪. במידה והנוסע "התנדב" להישאר במדינת המקור, הוא יהיה זכאי למחצית מהפיצוי שקבוע בחוק.
לסיכום, אם התייבשתם במשך שעות בשדה התעופה, בהחלט שווה להתאמץ ולדרוש את המגיע לכם מחברת התעופה. במקרה של בעיות בטיסה, משפחה ממוצעת עם 2 ילדים, יכולה לקבל פיצוי של עד 12,320 ₪.
המאמר נכתב בשיתוף עם Flight Refund אשר מתמחים בהגשת תביעות פיצויים במסגרת חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הישראלי והדין האירופאי.